A babakelengye 1. rész

 2014.07.26. 19:32

Így 31 hét után elérkezettnek láttam az időt, hogy bővebben foglalkozzak a babacuccokkal. Olvasgattam a fórumokat a témában, valamint kaptam tételes jegyzéket anno a védőnőtől, hogy mit kell megvennünk a babának, és hát van nekem egy többgyerekes anyukám, egy egykés húgom, no meg még számtalan egyéb nőrokonom, akik ilyenkor mindig készek segíteni, ha esetleg elkeverednék a cumik és pelenkák földjén. Mert azért be kell vallanom, hiába a sokéves gyakorlat a rokonoknál, amikor a saját gyerekhez érve rögtön elbizonytalanodok, hogy vajon mindent jól csinálok-e. Mondjuk esélyes, hogy újszülöttemet kb. semennyire se fogja érdekelni, ha gombás rugi helyett egereset adok rá, vagy ha a barna-rózsaszín babakocsiba zöld bundazsákban fogom beletenni, de hát mégis... 

A listákat összenézve arra jutottam, hogy nincs egység a kelengyelistákban. Kezdjük a lista hosszával. Van, aki minimális befektetéssel kezeli a gyerekkérdést, gondolom elsősorban anyagi okokból, így kb. 100000 forintból kihoz mindent. Ez alatt én személy szerint nem tudom elhinni, hogy meg lehet oldani a dolgot. Olyan ez, mint az esküvő. Ha kimondod, hogy valami esküvőre kell, háromszoros felárat fizethetsz. Nagyjából ugyanez érvényesül a babacuccokra is. Pl. egy babaruha ára, hiába a méretbeli különbség, sokszor vetekedik anya ruhájának árával, a cipőkről meg már ne is beszéljünk. Se a többi ketyeréről. Szóval van a minimállista, ami tartalmazza az alapvető ruhadarabokat (amiket szélsebesen nő ki a gyerek), az alap segédtextileket, mint törülköző, előke, az alap piperecuccokat, pelenkát és tartozékait, a járgányt, valamint az alvóhelyet, ami kényszerhelyzetben lehet a szülők ágya is (én tényleg csak kényszerhelyzetben élnék ezzel a lehetőséggel, többek között azért, mert apa és anya nem csak akkor szerették egymást, amikor összehozták a babát, hanem jó eséllyel utána is, ami feltételez némi intimitás utáni vágyat - no meg persze egyébként is stresszes úgy aludni, hogy nem tudhatod, mikor fordulsz rá álmodban elsőszülött sarjadra). 

Ezt a listát kb. a végtelenségig lehet bővíteni, variálni. Mondjuk árbeli különbségek bőven adódnak babacucc és babacucc között, amire egyszer már kitértem, de ma kicsit bővebben is megnézzük majd. Ám előtte jöjjön a babacuccok mennyisége. Bizony, a minimállista ellentéte a maximállista, amit mondjuk nem tudom, képes-e bárki teljesíteni, mert szerintem mindig akad valami, ami a másiknak van, nekem meg nincs. Nem mintha én a maximumra törekednék, csak példának hoztam fel. De lehet a babának többféle fekhelye, mondjuk mózeskosár, kiságy, függőágy, de a pihenőszékek és hinták nagy része is betölti ezt a funkciót is. Meg a babakocsi. Meg a hordozó. Meg anya mellkasa, meg apa mellkasa, stb. A ruhákat nagyjából a végtelenségig lehet variálni, ebben egy kisbaba sem különbözik bármelyik nőtől, kivéve talán azt, hogy a babák gyorsabban növik ki a cuccaikat, mint ahogy a kollekciók váltakoznak. Az egyéb textilek listájára az előbb rátekintettem és úgy döntöttem, ma meg se említem őket, mert kiráz a hideg, ha arra gondolok, hogy egy cirka 50 centis kiscsaj háromszor annyi cuccot igényel, mint a férjem és én együtt. Majd legközelebb beszélünk erről is. Meg a piperecuccokról. Meg a sok mindenről. A lényeg, hogy a lista könnyedén bővül, ki-ki igénye és pénztárcája szerint alakíthatja, határ a csillagos ég. Nekem pl. egyszerűen szükségem volt egy elektromos babahintára. Sehol sem elvárás ugyebár, de láttam valahol, akkor elhatároztam, hogy nekem ez kell és kész. Hogy a lányom mennyire fogja szükségesnek találni, az már más tészta. Lehet, hogy üvölteni fog, amint beleteszem. De majd meglátjuk, addig is csodálhatom.:)

És akkor most beszéljünk az árakról. Ha mindent vadonatújan akarunk megvenni, ráadásul a bővített listáról, esetleg még ragaszkodva is bizonyos márkákhoz, akkor az összköltségvetésünk meghaladja egy megkímélt állapotú használt autó árát. Én személy szerint a minőséghez ragaszkodtam, mert azért mégiscsak az én kiscsajszimnak lesz, de nem mindenből akartam újat. Alapvetően sok holmi úgy van kitalálva, hogy több gyerek is biztonsággal hordhatja. Nálunk ez elsősorban a babaruhákra érvényesül. Nagy a család, bőven vannak kicsi gyerekek, akiknek a max. kétszer használt ruhái a szekrény alján porosodtak eddig. Most előkerültek, a rokonok odaadták, hogy hordja a miénk is legalább egyszer. Ezek a ruhák tényleg gyakorlatilag újak, és mint már mondtam némelyikük anyu új felsőjének az árával vetekszik, miért ne használnám? Ráadásul 1-2 hónapon belül úgyis kinövi. Ugyanez a helyzet a már említett elektromos hintával. Átlag 9-11 kilogramm maximális súlyra vannak kitalálva, így hamar kinövi a gyerek, viszont nem veszít jelentősen használati értékéből. Így akár tovább is lehet passzolni, akár meghirdetni a neten, ahonnan leleményes anyukáké megszerezhetik születendő porontyuknak (igen, én is így tettem rá szert). Ruhát is lehet egyébként találni ilyen oldalakon, de sokszor hallani csalókról, ezért ha valaki internetes vásárlásba kezd, mindenképpen személyes átvételt kérjen, ha van erre lehetőség! Mi netről szereztük be a Bogyómobilt is, amiről legközelebb még lesz szó. A lényeg, hogy egy babakocsi ára újonnan vetekszik egy használt autóéval, így ha nem több gyerekre tervezitek rögtön, talán érdemesebb alig használt változatban, olcsóbban beszerezni a már említett oldalak segítségével. De ennek is van milliónyi fajtája, ugyanannyi különböző árral. 

Végezetül mindenkinek, még ha él is a használt cuccok adta lehetőséggel, van olyan dolga, amit semmiképp sem venne használtan vagy fogadna el. Számomra ilyenek a piperecuccok, amiből csak és kizárólag megfelelő forrásból származó, csak és kizárólag babáknak kifejlesztett, minőségi változatot vagyok hajlandó használni. Így lehet, hogy egész gyűjteményem lett mosószerekből, öblítőkből, fürdetőkből és társaiból, melyek közül a babának valót gondosan címkéztem is, hogy még a férjem is lássa a különbséget, de nyugodt vagyok, hogy ha az én bőrtípusomat örökli, így kisebb eséllyel fog kipöttyösödni. Ilyen a pelenka is, aminek rendesen utánanéztem fórumokon, mielőtt elköteleződtem volna (és lehet hogy tapasztalat alapján még váltok később), de itt se az ár volt a mérvadó. És pláne nem bíztam ismeretlen forrásban, inkább cipeltettem haza a férjemmel a boltból. Ilyen a cumi is egyébként, ami bármily hihetetlen (nekem legalábbis az volt), szavatossági idővel van ellátva, mint a pelenka, ami egyszer lejár. Ezeket pedig ezért szereztem be megfelelő helyről. Tény, hogy nem tudom, mit csinál egy romlott cumi, de úgy képzelem el, mint a tacskó hipermarket lebomló zacskóit. 3 évig állt egy kísérletképpen a szekrényben, mire beindult a bomlási folyamat és apró darabokra hullott. Nos, kb. így képzelem el a lejárt cumi és pelenka megsemmisülését. De egyébként occsón kaphatóak ezek is a hirdetős portálokon. A férjem számára a légzésfigyelő volt az, amit semmiképp sem akart másoktól használtam kapni/venni és végül is ebben igazat adok neki (ritka alkalom!). Életvédelmi eszköz, ráadásul paraszülők vagyunk, akik már most mindent tudnak a csecsemő újraélesztéséről és egyéb vészhelyzetekről, így megnyugtatóbb a gondolat, hogy egy új készülékre bízzuk a riasztás feladatát. 

Ezt a részt egy kis bevezetőnek szántam, a következőkben a babacuccokat kategóriák szerint fogom végigvenni, hátha ezzel segítek más kezdő családoknak (és én is rájövök, mi hiányzik még:D).

A bejegyzés trackback címe:

https://bogyonaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr966547095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása