Kimozdulás babával

 2015.03.03. 06:08

Igaz, hogy most jönnek még a hi-hi-hi-hideg napok (na jó 2-3 nap, kibírjuk), azért a február elég kellemes hőmérséklettel áldott meg minket. A gyerkőc a hétvégén 5 hónapos lett, úgyhogy az elmúlt hetekben már kellően érettnek gondoltuk a kimozduláshoz. Sokaktól megdöbbenve olvasom fórumokon, hogy nem mernek kimozdulni a babával. Már majdnem el is hiszi a tudatlan friss anyuka, hogy a gyerkőce 3 éves koráig egy mini-Cthulhu lesz, akivel aztán a sarki boltig se lehet elmenni, mert hujujuj, mi lesz. Őszintén? Semmi. Szerintem ha időben hozzászoktatjuk a gyerkőcöt ahhoz, hogy bizony emberek közé is megyünk, akkor sokkal könnyebb lesz később. Persze nem árt, ha egy jól viselkedő gyerekünk van, abban az esetben, ha az 1 éves még mindig a nap 90 %-át végigordítja, megértem a habozást. Úgy valószínűleg én is később mennék közösségbe.

No de térjünk vissza hozzánk. Mielőtt elindultunk, jól feltérképeztem azokat a helyeket, ahol van legalább pelenkázási lehetőség. Egyelőre minden mást megoldunk nomád körülmények között is, de azért ehhez még hideg van februárban. Első utunk egy étterembe vezetett, itt nincs gáz, van belőle több is a fővárosban, lehet válogatni. Ajánlom az erre a célra létrehozott honlapokat. Mi ugyan próbálkoztunk pár környékbeli étteremnél is, hátha, de azt a választ kaptuk, hogy várnak minket szeretettel, de nem tudnak pelenkázót biztosítani. Ezért inkább kerestünk olyat, ahol tudtak. Elvégre bármikor érkezhet egy meglepicsomag, akkor mit csináltunk volna? 

Végül a Don Pepe egyik közeli éttermére esett a választás. Volt pelenkázójuk, gyereksarok is, és ahogy láttam, kisgyerekesek által kedvelt hely. Szerintem mi is megyünk még oda enni. Tetszett, hogy olyan asztalt biztosítottak, ahová be tudtuk állítani a babakocsit, így a gyerkőc végig mellettem volt, látott, egy sípolós játékkal pedig elszórakoztatta magát az ottlétünk nagyobb része alatt. A pincér kedves volt, ebédet is elég hamar kaptunk, és ami még fontosabb, nagyon finom is volt. A leányzót pedig csak az utolsó néhány falatnál kellett ölbe venni (Mit esztek? Mit esztek? Mit esztek? Én is kérek!), addig elüldögélt a babakocsiban. Összességében jó érzéssel távoztunk. Étterem a gyerekkel No. 1, siker!

A hétvégén úgy döntöttünk, ideje kivándorolni a természetbe is. Na, itt már gondok voltak. Alapból Normafára gondoltunk menni, de pelenkázót a környéken nem találtunk, ami nekünk most első számú igény. Ezért Normafa egyelőre napolódik, majd ha kicsit jobb idő lesz, akkor kimegyünk egyet piknikezni. Néztük a további lehetőségeket. Hát... ilyen időben nehéz ügy. Nagyon nehéz ügy. De nem lehetetlen. Rátaláltunk a tökéletes helyre, a Budakeszi Vadasparkra. 

A vadasparkot néhány éve tették ilyen bababaráttá (az internetes forrásom szerint), mert a látogatók jelentős része érkezik babával. Szerintem jól sikerült. A bejárat mellett egyik oldalon egy baba-mama kuckó van, ide nem sikerült bejutnunk, mert éppen használták, de van benne pelenkázó, etetőszék, mikró, itt lehet szoptatni is. Vele szemben pedig olyan babakocsit lehetett bérelni, ami a helyi terepviszonyoknak megfelelő. Nekünk ugyan nem volt rá szükségünk, mert a miénk árkon-bokron átmegy, de volt többféle is, nyilván a babóca korának megfelelőt érdemes választani. Nem messze a női mosdóban szintén van pelenkázó, mi végül is ezt használtuk, mert egy padon ülve megoldottam az etetést babakajával. A mosdót fűtik a hideg időszakokban, ezért a babának se volt kellemetlen az élmény.

Maga a vadaspark pedig csodálatos. Még én se voltam itt, hiába élek 11 éve Budapesten, valahogy mindig kimaradt. A bejárathoz közeledve van egy parasztudvar-szerűség, háziállatokkal. Némelyik állatról ugyan lemaradtunk, mert sokan álltak körülöttük, vagy pl. a tehénnek antiszoc napja volt és nem kívánt látogatókat fogadni, de 1-2-t megnéztünk. A gyereket kivettem a babakocsiból és nagyon élvezte, hogy nézhet. Főleg a nyuszikat.:) Bent már kidőlt egy időre, ezért a fenti részt inkább csak a férjem és én láttuk, de 20 perc után megint becsatlakozott a gyerkőc is és nagyon élvezte a dolgot. Egyedüli gondot az jelentett, hogy nem tudtuk letenni, pedig ő csúszna-mászna non-stop, emiatt párszor morgott, de leszereltük 1-1 játékkal. 

Összességében remekül sikerült a kiruccanás, szerintem megyünk még, amikor nagyobbacska lesz. Meg lehet, hogy előbb is, mert nem sok hasonló helyet fogunk találni.-.-

A bejegyzés trackback címe:

https://bogyonaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr877236031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása