Kismamaszótár

 2014.11.18. 21:50

Alig voltam terhes a lányommal, amikor először botlottam bele a kisgyerekes fórumokba. Akkor még csak kis dózisban volt részem szippantani a kisgyerekes anyák által használt szóhalmazból, ami akkor bőven elég is volt. Igazából most is elég lenne, de mit lehet tenni, ha egyszer ez az elterjedt... Volt, amikor kétszer is el kellett olvasnom a mondatot, mire rájöttem, hogy a kedves édesanya azt próbálja meg kifejteni a tisztelt olvasóközönségnek, hogy gyermeke immáron három napja küzd székelési gondokkal, vagy hogy minden igyekezete ellenére sem sikerült a kívánt mennyiségű anyatejet termelni fejlődő sarja számára. Ezért most, kedves olvasóim, összeszedtem néhány ritkábban vagy gyakrabban használt rövidítést, hogy azok is értsenek a kisgyermekes fórumok nyelvén, akik eddig nem merültek bele mélyebben.

Apa: a gyermek apja

Cuni: női nemi szerv

Főzi: főzelék

Hami: gyermek étkezése

Kajcsi: gyermek étkezése

Peli: pelenka

Popi: fenék

Programcsászi: programozott császármetszés 

Szopi/szopcsi: csecsemő/kisgyermek anyamellből való táplálása

Szundi: alvás

Szundikutyi: Szundipajti kutyushugi (igen, van ilyen elnevezésű játék) 

Szülcsi felcsi: még nem fejtettem meg

Táp/Tápi: tápszer

Tejci: anyatej

Tojcsi: gyermek által ürített széklet

T/1. használata: általában a gyermekre vonatkozik és E/3. helyett használatos, például "3 hónaposak vagyunk". Kivételt képez ez alól, amikor nem lehet eldönteni, hogy helyettesítésről van szó vagy tényleges többes számot jelöl, például "ebéd után kakiltunk, aztán jól aludtunk".

Ez utóbbitól nekem néha (sokszor) feláll a szőr a hátamon, mert már lassan 2 hónapja nem élek a gyerekkel szimbiózisban, és őt egy tőlem különálló személynek tekintem. Ezért az olyan jellegű kérdésekre, mint például "mennyi idősek vagytok?", én csak olyan választ tudok adni, hogy "a gyerek most múlt 7 hetes, én pedig 24 éves, köszönjük érdeklődésedet". 

A lista nem teljes, nekem így a nap végén ennyi jutott eszembe, de természetesen várom a kiegészítéseket és nyelvújítók jelentkezését is ötleteikkel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bogyonaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr76914273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norewa 2014.11.19. 08:07:37

A "szülcsifelcsi" az szerintem szülésfelkészítő szeretne lenni. Tök jó, hogy mindent "becézgetünk" és a kaja is "kajcsi" és séta helyett "sétizni" megyünk. Wááááá! Nem kaptál még agyérgörcsöt a sok hülyétől, drágám? :)

FehérBagoly 2014.11.20. 18:49:01

Igazad lehet... köszönöm! Eszembe nem jutott volna. Ami hülyéket illeti: de igen, csak már jóval szülés előtt.:)
süti beállítások módosítása